יום שני, 8 בנובמבר 2010

כמה "כללים בציור" שלא תמיד מיושמים

 

ככל שנרצה לצייר לפי נוסחאות וכללים ספציפיים שנקבעו לנו בתיאוריה, במציאות הם לא תמיד עובדים כך. חשוב יותר לראות את מה שמציירים מאשר לעבוד על פי הכללים המסורתיים שבציור.



להלן כמה "כללים בציור", שציירים לא ממש משתמשים:



1. כדי לגרום אובייקט לסגת אל האופק, יש להשתמש בצבעים קרים.



הסיבה שכלל הזה לא תמיד עובד: בציור מצב בתוך נוף או התרחשות כל שהיא מחוץ למבנה, בשעות הערב,ניתן עדיין לראות את האובייקטים הרחוקים, ההרים הרחוקים ואפילו את השמים שמאחורי ההרים, בצבעים חמים אפילו יותר חמים מכל חלק אחר בציור כולו.



אם מציירים את ההרים או השמיים בצבע קר, הציור לא ייראה ממש ריאליסטי, יש להוסיף נגיעה חמה ברקע השמיים לרוב היא נעשת בקו האופק.



2. צריך לצייר עצמים רחוקים בצורה דקה ואת אלו שקרוב בצורה רחבה.



לא תמיד, העצמים הדקים או העבים ניתנים להחלטתו של הצייר, שתיהם יכולים להראות טוב בכל מרחק.



דק או עבה לא ממש משנה. לפעמים העצם המרוחק ביותר יכול להיות עבה יותר מאשר האובייקטים בקדמת התמונה. (אבל עדיין יש להתייחס לפרספקטיבה הנכונה)



3. תמיד לצייר את הקרוב אלינו תחילה, ואז אובייקטים רחוקים.



הדרך הזו ברוב המקרים אינה נכונה. יש להתחיל בחלק החשוך או האחורי, תמיד! אם החלקים הכהים והאפלים ביותר הם הדבר הרחוק ביותר ברקע, התחילו משם.



הסיבה שצריך להתחיל עם צבעים כהים תחילה היא, כי הצבעים בהירים נוטים לכסות את הצבעים הכהים או ליצור בהירות ביתר קלות.



4. האוקר הוא צבע קר. הירוק sap
הוא צבע חם.



בציור הכל נלקח בצורה יחסית. אם נקיף את צבע האוקר עם צבע כחול נראה שהצבע חם לעומת הכחול. ואילו צבע אדום
cad צבוע מסביב לירוק sap ייראה קר.



השוואה דומה ניתן לעשות עם כל שני צבעים בכל פעם, האחד יהיה חם והשני יהיה קר יותר.



5. לא ניתן לערבב רק צבעים 2 או 3 ביחד בו זמנית. שכן בדרך זו תקבל תערובת של בוץ.



לא נכון. זה פשוט תלוי איך מערבבים אותם. לעיתים קרובות אני משלבת צבעים רבים יחד, רק כדי לגעת פה ושם ולגרום צבע שלי להראות מעט חם או קר.



אין כאן מעשה של קסם, הכל נעשה בזהירות רבה משום שהבעיה היא, שכאשר מערבבים שני צבעים יחד, כמו אדום, ירוק או כחול וכתום. לרוב מקבלים באמת צבע בוץ.



6. התחל בנקודת מוקד.



לא להתמקד יותר מדי על אזור אחד של הציור, בעיקר בהתחלה. צריך לעבוד על הציור כולו ביחד בצורה אחידה והרמונית, כדי לנסות ולבנות את כל חלקי הציור ביחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה